donderdag 18 juni 2009

Femke Halsema, Groen Links

Toen Nederland zich gereed maakte om samen met de yankees oorlogje te gaan spelen in de 'zandbak' van Osama was Groen Links één van de partijen die het daar op z'n zachtst gezegd niet mee eens was. Het werd kortom tijd Femke (in die tijd nog met tomboy kapsel..) naar het strijdtoneel te voeren om als een ware vredes-milf de message of love te promoten. Deze tekening leidde een onopvallend bestaan totdat ik in de Volkskrant een artikel las over Femke's bezoek aan Kamp Holland in Uruzgan, die tot haar grote verbazing(of afgrijzen?) op de koelkast 'haar' Sexbom zag hangen. Ze kon er kennelijk de humor wel van inzien, maar niet dat de journalist met dat gegeven naar buiten trad. Verrast als ik was over het lezen van de 'pin-up affaire' besloot ik direct de populaire weblog http://www.geenstijl/ te benaderen, en de redactie was zo aardig om de pin-up af te beelden op hun site. Die dag alleen al mocht ik tienduizenden bezoekers op mijn eigen website verwelkomen, kreeg ik mailtjes van oude inmiddels vergeten schoolvrienden, en leverde het een paar leuke klussen op... (ik wacht met smart op de volgende buzz...)

Geen opmerkingen: